ALGEMENE LEDENVERGADERING OP 27 JANUARI 2019

Voor de ongeveer 40 leden die gebruik hadden gemaakt van het fantastische Mascotte-arrangement begon het ALV-weekend al op zaterdagmiddag: zij konden meedoen met een huifkarrentocht over een van de mooiste delen van de Veluwe. Het weer werkte niet echt mee, maar dat werd ruimschoots goedgemaakt door de prachtige omgeving.
Meermalen hoorden we de verzuchting: “Dat Nederland nog zo mooi is!”.
Na terugkomst konden we gelijk weer warm worden met een drankje. Daarna volgde een diner in een zaal die speciaal voor ons was gereserveerd.
Wij hadden een werkelijk prachtig gerenoveerde slaapkamer, zeker vijf sterren waard.
Zondag werd de ALV gehouden.
Er passeerde heel wat de revue: de overzichten van Mariëlla, Pieter en Ria, de jaarrekening van Wietze.
Dan waren er nog de wijzigingen in de statuten en het huishoudelijk reglement, die beide met overgrote meerderheid werden aangenomen.
Vervolgens volgde natuurlijk ook het in de bloemen zetten van aftredende bestuursleden, John Snijders en Pieter Schemmekes, en het afscheid nemen van enkele regiocoördinatoren. Daarna werden Marius Krijgsman en Frans Janssen tot lid van verdienste respectievelijk erelid benoemd.
Marinus Rijkers maakte de winnaars van de kerstprijsvraag bekend.
De vlotte vergadering werd afgesloten met de zeer instructieve film van Roel Zaadnoordijk, die met deze presentatie in enkele minuten een lastige reparatie wist te verhelderen.
Na de Nieuwjaarsspeech zette men zich aan het buffet. Ook dit overtrof menige verwachting.
Ik denk en hoop dat ook de ALV 2020 zo zal verlopen, überhaupt zoals ik van het jaar 2019 verwacht: uitermate positief.

Verslag: Wouter Schuurmans
Foto’s: Annemieke Dekkers, Frans Janssen.