Jaarvergadering De Mascotte

Zondag 31 januari 2016 kwamen weer veel Mascotteleden naar De Heerlickheijd van Ermelo om de jaarvergadering bij te wonen.

Door het toen nog mooie weer, waren er veel fraaie Rolls-Royces en Bentleys  te bewonderen.
De leden werden ontvangen met koffie, thee en een kunstig gebakje.

Hoewel het moeilijk was om alle onderlinge gesprekken te stoppen, kon de vergadering toch om elf uur beginnen. Na het openingswoord van de voorzitter verliep de vergadering in een zeer ontspannen sfeer; de toespraken van de voorzitter, de secretaris en de penningmeester waren to the point, leuk om naar te luisteren en vakkundig maar het viel wel op dat de woorden van de voorzitter en de secretaris reacties bij elkaar opriepen. Gelukkig was dat goedmoedig bedoeld in de sfeer van “Was sich liebt, das neckt sich”. Natuurlijk werd er vol trots en met veel blijken van dank aan de organisatoren, terug gekeken op het jubileumfeest.
Rob van den Beld werd benoemd tot lid van verdienste. Hij organiseerde, met natuurlijk de andere leden van het organisatiecomité, het jubileumfeest en daarvóór heeft hij o.a. de regio Zuidoost weer op de kaart gezet. Ook Marius Krijgsman werd in het zonnetje gezet voor zijn vele werkzaamheden voor De Mascotte; webmaster, regiocoördinator Zuidoost en organisatie Mascotte paviljoen op de MECC. Tenslotte werden nog de winnaars van de door Marinus Rijkers gemaakte, berucht moeilijke Kerstpuzzel bekendgemaakt. Boudewijn Daanen verdiende de derde prijs met maar 2 fouten; Alwin Schouten werd tweede met 1 fout en zoals gewoonlijk was de familie Houpst eerste met alweer een foutloze inzending. Alle winnaars werden blij gemaakt met een gepersonaliseerde herinnering die weer onnavolgbaar door Ria Janssen werd verzorgd.

Voorafgaand aan het diner werden de leden voorzien van een glas champagne. De nieuwjaarswens van de voorzitter werd met zoveel verve gebracht dat bij de toast diverse glazen al leeg waren.
Tijdens het voortreffelijke diner werd een verloting gehouden. De opbrengst was dit jaar bestemd voor The Dutch CAA Foundation. Deze stichting laat o.a. onderzoek verrichten naar de zogenaamde Katwijkse ziekte, waarbij door het zich opstapelen van eiwitten in de bloedvaten o.a. hersenbloedingen kunnen ontstaan. Er waren weer veel  prijzen beschikbaar gesteld zodat de enveloppen met lootjes grif aftrek vonden en vele leden met mooie en exclusieve zaken werden verblijd.
De voorzitter vergat niet om de bediening van De Heerlickheijd te bedanken. Op hun beurt bedankte de bediening De Mascotte voor hun jaarlijkse aanwezigheid met de woorden “Jullie zijn ons salaris”.

Toch mooi dat De Mascotte op deze manier twee goede doelen op één dag kan steunen.

Verslag: Herman Snelder.
Foto's: Annemieke Dekkers.