Algemene Ledenvergadering, Volendam

(Voor een prachtig wandeling door Volendam en over de parkeerplaats van de ALV, gezien door de lens van Ad van der Aa, klik HIER.)

Fantastische opkomst
Waar andere verenigingen de grootste moeite hebben om hun leden bijeen te roepen voor een Algemene Ledenvergadering, daar kan De Mascotte al jarenlang bogen op een fantastische opkomst en een uiterst gezellig evenement. Deze keer kwamen op zondag 21 januari maar liefst 300 leden en huisgenoten bijeen om dit evenement luister bij te zetten. Ondanks regenachtig weer en stormachtige wind schroomden vele leden niet om hun Rolls-Royce of Bentley te benutten en zich in alle comfort te laten vervoeren naar het chique Hotel Spaander in Volendam. De parkeerplaats was een bonte vertoning aan volstrekt klemgeparkeerde juweeltjes en chaotisch toegevoegde andere merken.

Spaander
Hotel Spaander is niet alleen een mooi gelegen oord met een haast koloniale uitstraling en een parkeerplaats direct aan het meer, het is ook een intieme en rustieke ambiance voor grote ontmoetingen als die van De Mascotte. De verzorging is stijlvol en de dranken en gerechten zijn smakelijk. Het is er gewoon heerlijk toeven waardoor vele leden al de dag ervóór arriveerden en vele leden op het evenement zelf nauwelijks van vertrekken wisten.

Betrokkenheid
De vergadering begon stipt op tijd. Terwijl de dames zich naar de typisch Volendamse winkeltjes spoedden, begonnen de mannen aan een lange agenda. Maar liefst 18 agendapunten werden stuk voor stuk uitgelegd, toegelicht, van applaus voorzien of indringend met vragen bestookt. Ook nu weer waren er enkele stekeligheden, maar dat hoort nu eenmaal bij zo'n grote club met zoveel betrokkenheid. Er werd ook veel gelachen en er stond gewoon een goed verhaal. Het bestuur kweet zich fantastisch van haar taak. Aan het eind van de vergadering waren de leden weer voorbereid op een nieuw clubjaar, gezellig, verwachtingsvol.

Buffet
Leden en familieleden vermengden zich weer en togen naar het buffet. Tjonge wat was dat weer puik in orde. De schalen met sierlijk gedrappeerde gerechten stelden geen moment teleur en zet-ten aan tot overdadige consumptie. En onder-wijl werd er druk gekeuveld en werden bekenden opgezocht.
De speciaal ingerichte stands met model-autootjes, poetsmidde-len en automobilia werden druk bezocht. En buiten trotseerden vele leden weer en wind om auto's te bewonderen of te fotograferen.

Lente
Wat kan een Rolls-Royce of Bentley bezitter nog meer verwachten dan een winter-evenement als deze ALV. Jammer dat de volgende weer een jaar op zich laat wachten. Maar één troost, niet lang na de ALV begint de lente weer.

Op naar de start van het klassieker-seizoen.

Tekst: Marinus Rijkers
Foto's:
- Bim Schuurmans
- W. Bakker
- Marinus Rijkers.

(Voor een prachtig wandeling door Volen-dam en over de parkeerplaats van de ALV, gezien door de lens van Ad van der Aa, klik HIER.)